CC_NO_2015_W48_NORWEGIAN_TSD_1.jpg
Showcase

United States of Oslo

En regnfull novemberdag i 2015 tok Norwegian tok over Nationaltheatret T-banestasjon på tirsdag og skapte liv og røre med et mini-New York midt i Oslo. Alt ned til minste detalj var ivaretatt; kjente gatemusikanter og Naked Cowboy var fløyet inn fra Times Square, gospelkor sang, pretzels ble servert, og selv kumlokkene var byttet ut med originale kumlokk fra the Big Apple.

Stor oppmerksomhet blant reisende

Norwegians kampanje vakte oppsikt blant de forbipasserende, som flittig delte det de så i sosiale medier. Publikum både filmet og tok selfier.

Utendørs som mediekanal er kanskje mer aktuelt enn noensinne. Uten Clear Channels erfaring og forhold til Oslo Sporveier hadde vi aldri klart dette. De forstod den kreative ideen og evnet å sette den ut i livet.

Simen Kjær, account manager og digital advisor i Vizeum

Merkevare møter forbruker på Markedsplass

Utendørsreklame gir mulighet til å møte forbrukerne og engasjere dem på en annen måte enn man kan i andre flater. Markedsplass gir rom for kreative former for lanseringer, sampling og events. En ”total station domination” som for Norwegian-kampanjen gir merkevaren et løft og oppmerksomhet som ellers er vanskelig å oppnå.

Norwegian fornøyde med kampanjen

Norwegian er svært godt fornøyde med tirsdagens arrangement, som i tillegg til oppmerksomheten blant reisende på Nationaltheatret og i sosiale medier, generer innhold som benyttes i markedsføringen av selskapet fremover.

Clear Channel ønsker å takke Norwegian, Oslo Sporveier, Vizeum og M&C Saatchi for samarbeidet med denne kampanjen.

Dette har vært en spennende kampanje, og vi har fått gode tilbakemeldinger. For oss er det viktig å skape oppmerksomhet rundt våre langdistanseruter, og kampanjen passer godt inn i vår strategi.

Stine Steffensen Børke, markedsdirektør i Norwegian

Ring oss

22 02 34 00. Eller send en epost til post@clearchannel.no