dsc02465-bright-e1460487428729.jpg

Om Clear Channel

Clear Channel Norway AS er Norges største aktør innen utendørsreklame. Gjennom å hjelpe våre kunder til å nå ut med rett budskap i rett miljø, bidrar vi til at bedrifter og organisasjoner kan vokse og bli fremgangsrike.

En naturlig del av bybildet siden 1946

Clear Channel er en riksdekkende kanal med over 46 000 reklameflater fordelt i hele Norge. Selskapet har reklamerettigheter i alle Norges fem største byer, på landets største kjøpesentre, bymøbel-avtaler med 25 norske byer, all trafikkreklame i kollektivtrafikken i Oslo og Akershus, samt reklamerettighetene på syv av de største flyplassene i Norge.

Kunnskap, erfaring & brennende engasjement

Bak alle plakater og kampanjer ligger det mye kunnskap og erfaring om hva som gjør en kampanje vellykket. Vi er ca 60 mennesker som håndterer hele prosessen fra første kundekontakt, valg av relevante medieplasseringer til kreativ løsning og det fysiske oppsettet av kampanjen.

I nært samarbeid med lokale myndigheter og ledende partnere innenfor transport og gatemøbler, jobber vi kontinuerlig med å utvikle, utvide og integrere vårt utstyr, slik at kampanjene gir best og mest mulig naturlig eksponering i miljøene der folk ferdes.

Clear Channel Norway er eid av Clear Channel Outdoor – verdens største aktør innen utendørsreklame med over 1 million reklameflater i 44 land og over 8000 ansatte. Les mer på www.clearchanneloutdoor.com.

En kulturdrevet organisasjon

I Clear Channel tar vi kulturbygging på alvor, og vi bygger organisasjonen vår til å bli sterkere for hver dag gjennom følgende verdigrunnlag:

  • Freedom
  • Flexibility
  • Forward Thinking
  • Fulfilling Promises
  • Fast
  • Family

Vi har ambisjoner om å være ledende i Norge for kreativitet og kunnskap innenfor annonsering og kampanjeutforming. Du må unnskylde at det kommer noen ord på engelsk, men dette er vårt mål:

To be a powerhouse of creativity and knowledge, transforming new technology and market trends into customer value.

For oss er kundeverdi, kreativitet, bruk av ny teknologi og kunnskap tett knyttet sammen – og vi ønsker å være en «kraftsentrum» i Norge, til inspirasjon og hjelp for annonsører og byråer.

Samfunnsansvar

Clear Channel bidrar gjennom kommunale avtaler til økt service ved å bygge og drifte leskur på bussholdeplasser. Dette sparer kommunen for store utgifter, samt gir kommunens innbyggere et bedre kollektivtilbud. Gjennom salg av reklame på buss bidrar Clear Channel til økte inntekter til buss-selskapene, samt andre aktører som er med på å prege det offentlige rom.

I følgende kommuner har vi avtale om å drifte leskur: Tromsø, Bodø, Trondheim, Ålesund, Haugesund, Lier, Halden, Sarpsborg, Skedsmo, Oppegård, Porsgrunn, Kristiansand, Drammen, Bærum og Oslo (Oslo Taxi).

I Oslo, Trondheim og Drammen tilbyr Clear Channel bysykler, som gjør det billig og miljøvennlig å ferdes sentralt. Syklene er plassert på stativer på sentrale plasser i bykjernene – og kan lånes mot registering av bysykkelkort til en symbolsk sum.

Former de urbane områdene

Gjennom vår produktutvikling og samarbeid med lokale aktører jobber vi kontinuerlig med å bedre infrastrukturen i lokalsamfunnene. Vi sørger for at alle våre bymøbler er rene og har en moderne design. Blant våre bymøbler er buss-leskur, taxi-leskur, bysykler, toaletter og handlevogn-skur.

Tar ansvar for miljøet

Med bakgrunn i fokus på miljø har Clear Channel blant annet tatt i bruk miljøvennlig lim som brukes ved klistring av boards. Og vi bruker bysyklene så ofte vi kan – for å spare miljøet og være i bevegelse. I tillegg har vi begynt arbeidet med å erstatte alle våre dieseldrevne servicebiler med elbiler.

En langsiktig forpliktelse til å forminske vår virkning på miljøet har gitt oss muligheten til å sertifisere oss som et miljøfyrtårn. Gjennom vårt miljøansvar fokuserer vi på resirkulering og bruk av miljøvennlige materialer.

Har du lyst til å jobbe i Clear Channel?

Vi er et selskap i sterk vekst og er alltid på utkikk etter dyktige medarbeidere. For å se om vi har utlyste stillinger akkurat nå, eller om du ønsker å sende en åpen søknad, kan du gå til denne siden.
Vi hører gjerne fra deg!

Møt våre ansatte

Er du nysgjerrig på hvem som jobber i Clear Channel Norge? Her kan du finne kontaktinformasjon til våre ansatte.

Clear Channels historie i Norge

  • 2016: Helt nye bysykler gjøres tilgjengelige for Oslos befolkning og besøkende – med mange flere sykler, stativer og hentepunkter enn tidligere.
  • 2015: Clear Channel fornyer kontrakt om bysykler i Oslo med Oslo kommune.
  • 2013: Clear Channel fornyer avtale om bysykler med Drammen kommune.
  • 2013: Clear Channel inngår en ekslusiv rammeavtale med KLP om deres kjøpesentre. En 64 m2 digital reklameskjerm monteres på Jernbanetorget. Denne storstilte digitale etableringen befester retningen: Det blir flere digitale skjermer og færre tradisjonelle boards.
  • 2012: Clear Channel vinner anbudet med Sporveis-Annonsene, som inkluderer all reklame på trikk, buss, T-bane og på stasjoner. Oslo Lufthavn forlenger avtalen med Clear Channel med fire nye år. Den nye kontrakten varer ut driftsåret 2016. Thon Gruppen og Amfi Eiendom forlenger avtalen med Clear Channel med tre nye år. Avtalen varer dermed ut driftsåret 2019.
  • 2011: Clear Channel lanserer Norges første digitale Adshel og AdWalk på Storo Senter.
  • 2011: Clear Channel utvider Oslo bysykkel-ordningen med 400 nye sykler, samt 150 nye rekalmeflater.
  • 2008: Clear Channel tegner en ny og utvidet avtale med Thon/AMFI, som inkluderer flere reklameflater, samt digitale løsninger.
  • 2008: Clear Channel vinner kontrakt med OSL Gardermoen. Avtalen inneholder tradisjonell og digitale løsninger på flyplassen.
  • 2006: Clear Channel vinner bymøbelkontrakt med Bodø og Ålesund.
  • 2003: Clear Channel vinner kontrakt med Bærum kommune og Statens Vegvesen.
  • 2002: Clear Channel vinner viktige byanbud, samt OSL Gardermoen.
  • 2001: Clear Channel fornyer kontrakt om bysykler i Oslo med Oslo kommune.
  • 2001: Clear Channel inngår avtale med Drammen kommune om bysykler.
  • 2001: More Group skifter navn til Clear Channel oktober 2001.
  • 1998: More Group Norge AS kjøper Fram Reklame-Byrå AS og Fram skifter navn til More Group Norge AS 15. oktober samme år.
  • 1998: Første avtale inngått med Miljødepartementet om bysykler. Åpning av bysyklene av Jens Stoltenberg.
  • 1997: Fram kjøper siste 50% av Saga Plakatreklame av More Group Sverige.
  • 1996: 6 av 10 boards-serier saneres. More Group kjøper Superboards AS og Norgeskontoret er etablert.
  • 1995: Fram kjøper 100% av Rutereklame AS.
  • 1994: Fram kjøper 50% av Saga Plakatreklame. Eier er Costa, som fra før eier More Group Sverige.
  • 1993: Oslo kommune v/Plan- og bygningsetaten varsler opprydding i ”skiltjungelen”, og et saneringsprogram begynner.
  • 1990: Fram lanserer trekantsøyler. I løpet av 1991 er det utplassert 1000 søyler over hele landet. Trekantsøyler ligger under selskapet Utereklame ANS.
  • 1986: Fram flytter til Ullevål Stadion. Rutereklame lanserer boards.
  • 1984: Fram inngår management med AS Oslo Sporveier og overtar driften av Sporveis-Annonsene AS.
  • 1968: Fram lanserer sin første boards-serie, kalt Highway Sites. Tavlene var nesten uten unntak plassert på NSB-grunn.
  • 1965: Fram får enerett på salg av reklame på NSBs eiendommer, stasjoner og tog.
  • 1946: Fram Reklamebyrå AS blir etablert av Ingvald Tvenge. Første rettighet var salg av reklame på Peter Wessel. Senere kom Ing. M.O. Schøyens Bilcentraler og reklame på Chat Noir.

Ring oss

På 22 02 34 00. Eller send en epost til post@clearchannel.no