Rema-1000_Kirkeristen.jpg

Hva er utendørsreklame?

Utendørs er én av de eldste annonseringsformene vi har. Men gammel betyr på ingen måte ikke gammeldags! Utendørsreklame er mye mer enn plakater i bybildet, det er i dag en av de mest spennende kanalene for kreativ markedsføring som finnes. Utendørs er heller ikke bare utendørs - det er i høyeste grad innendørs, på for eksempel kjøpesentre og flyplasser. Og, de digitale mulighetene er grenseløse.

Utendørsreklame før og nå

Her ser du et bilde fra Stortinget fra 1979, med annonsering i bymiljøet. Men klikk på bildet, så ser du hvilke spennende muligheter utendørsreklame gir anno 2016.

Alt fra bysykler til vareprøver

Utrendørsreklame er plakater og boards rundt omkring i byene. Det er også bysyklene som triller rundt i Oslo, Drammen og Trondheim. Og det er trafikkreklamen i kollektivtrafikken, pluss plakatene, utstillingene og skjermene du ser på de største flyplassene i landet. I tillegg er det skjermene du ser rundt omkring på kjøpesentrene. Og, når noen gir deg en vareprøve eller tilbyr deg prøvekjøring på en bil som er utstilt på Aker Brygge eller Jernbanetorget, er det også utendørsreklame – eller Out of Home Advertising, som det heter på engelsk. Altså reklame du ikke opplever hjemme på TV-skjermen, i avisen eller på mobilen din. Her kan du finne inspirerende kampanjeeksempler.

Hvorfor velge utendørsreklame?

Vi mener at det er 3 ting som skiller oss fra andre mediekanaler.

Fame  o  Impact  o  Value

Med FAME mener vi at kampanjen blir sett av alle samtidig, og at «alle vet at alle ser». Med andre ord styrken ved et massemedium som gir oppmerksomhet i det offentlige rom. Det omhandler også stor dekning og høy frekvens, med andre ord at mange ser kampanjen flere ganger. Utendørsreklame er i dag det eneste massemediet i vekst som ikke svekkes av endrede medievaner.

IMPACT betyr rett og slett med hvilken kraft kampanjen treffer markedet. Dette handler om kvaliteten på annonseringen som når frem til en målgruppe. Størrelse og kampanjeformat er viktige parametre i denne sammenhengen. Det samme er interaktivitet og digitale, tilpassende kampanjer. Samt, ikke minst, at du treffer folk der de befinner seg.

VALUE betyr at denne type annonsering er svært kostnadseffektiv for deg som annonsør. Du når mange mennesker, over en lang tidsperiode, der kjøpekraften er størst. Ganske enkelt – gjør mer med mindre!

Ring oss

På 22 02 34 00. Eller send en epost til post@clearchannel.no