2016-04-09-10-46-09.jpg
Aktuelt / Merkevarebygging, Nyheter og Samfunnsansvar

Stiftelsen Organdonasjon fikk reklameplass for 1 million

I desember annonserte Clear Channel at vi ville gi bort reklameplass til en verdi av 1 million kroner til en veldedig organisasjon i julegave. Vi mottok mange gode søknader og kåret Stiftelsen Organdonasjon som vinner. I sommer ruller andre del av kampanjen ut.

Ønsker å påvirke publikums holdninger

Gjennom åtte uker vil forbipasserende på Stortinget T-banestasjon få med seg en unik kampanje for å få flere til å gå med på organdonasjon. Det er sterke virkemidler organisasjonen tar i bruk for å rekruttere flere organdonorer. Budskapet i kampanjen, som er utarbeidet av McCann, er at det kun tar tre sekunder å melde seg som donor. Organisasjonen håper at en kampanjen «Si det for å bli det» bidrar til å snu trenden med flere pasienter på venteliste og færre donorer. Du kan også lese mer om saken i Kampanje.

Dette er en form for kommunikasjon som vi aldri har råd til ellers. Samtidig er det så viktig at vi når flest mulig med budskapet om at organdonasjon er noe alle bør ta stilling til. En slik bred reklamekampanje, som vi nå får sjansen til å gjøre, vil redde liv. Del to av kampanjen viser tre personer som egentlig ikke skulle levd i dag, men fordi noen hadde formidlet til sine nærmeste at de ønsket å donere sine organer, lever de godt i dag.

Troels Normann Mathisen, informasjonssjef i Stiftelsen Organdonasjon

Ring oss

På 22 02 34 00. Eller send en epost til post@clearchannel.no