norge-dysleksi-norge-v30-2017-digital-adshel-3.jpg
Aktuelt

Clear Channel gir bort reklameplass for 1 million kr til jul i år igjen

Oppfordring til søknad om reklameplass 2018!

De to siste årene har Clear Channel gitt bort reklameplass til en verdi av 1 million kroner til en veldedig organisasjon i julegave. Vi mottok mange gode søknader og kåret Dysleksi Norge som vinner i 2016. I år har vi lyst til å gjøre det samme igjen og oppfordrer med dette frivillige organisasjoner til å søke om å få bruke plassen.

Clear Channel eier mange av utendørsreklameflatene som man går forbi hver dag på vei til jobb eller skole. Nå ønsker vi å gi en veldedig organisasjon annonsering i 2018 til en verdi av 1 million kroner i julegave. Noen ganger i løpet av et år er det ledig kapasitet i deler av nettverket vårt, og i stedet for at annonseflatene står ubenyttet, kan det komme et veldedig formål til gode.

Isak Åsbrink, Country Manager Clear Channel Norway: Utendørsmediets gjennomslagskraft har aldri vært større, det merker vi spesielt i perioden vi er inne i når annonsørene kjemper for å nå ut med sitt budskap i julehandelen. Men vi ønsker samtidig å sørge for at et budskap fra en organisasjon som ikke har muligheten til å kjøpe utendørsreklame kan nå ut gjennom utendørsmediet.

Derfor ønsker vi å gi denne julegaven til en organisasjon som har et viktig budskap å komme ut med i løp av 2018. Oppfordringen til søknad kommer også til å gå på vårt metronettverk som består av over 200 digitale skjermer i uke 49.

Søknadsfrist 20. desember 2017
Organisasjoner som ønsker seg reklameplass til jul, kan sende en kort søknad til Clear Channel innen 20. desember 2017 med en beskrivelse av organisasjonens formål, samt en kort prosjektbeskrivelse av temaet de ønsker å belyse med kampanjen. Grafisk materiell kan ettersendes i januar 2018.

"Vi er takknemlige for at Clear Channel ga oss muligheten til å nå enda bredere ut med vårt budskap. Åtte av ti nordmenn er i dag positive til organdonasjon, men mange trenger en påminnelse om å dele sitt positive standpunkt med sine nærmeste. Med Clear Channels mange flater i bybildet nådde vi disse på en effektiv måte."

Aleksander Sekowski, Informasjonskonsulent & digitalredaktør, Stiftelsen Organdonasjon, vinner 2015

Kriterier og tidsfrister

  • Søknadsfrist: 20/12 2017
  • Vi ønsker å motta en kort søknad (maks. 2 A4-sider) i Word- eller pdf-format med: 1) beskrivelse av organisasjonens formål og 2) prosjektbeskrivelse/tema organisasjonen ønsker å belyse med kampanjen.
  • Kampanjen skal i utgangspunktet være en profilerende kampanje for en sak/tema/organisasjonen, og ikke en ren innsamlingskampanje.
  • Organisasjonen som vinner må være medlem av Innsamlingskontrollen.
  • Organisasjonen som vinner må være politisk uavhengig.
  • Vinneren kåres 15/1 2018, og søkerne får beskjed innen 20/1 2018.
  • Vinneren sender grafisk materiell til Clear Channel etter nærmere avtale.
  • Clear Channel forbeholder seg retten til å tilpasse grafisk materiell til de aktuelle annonseflatene som benyttes, slik at budskapet og det grafiske uttrykket blir passende og mest mulig effektivt.
  • Søknaden sendes til: 1mil@clearchannel.no

Ring oss

På 22 02 34 00. Eller send en epost til post@clearchannel.no