Aktuelt

Showcase / Inspirasjon, Total Station Domination

United States of Oslo

En regnfull novemberdag i 2015 tok Norwegian tok over Nationaltheatret T-banestasjon på tirsdag og skapte liv og røre med et mini-New York midt i Oslo. Alt ned til minste detalj var ivaretatt; kjente gatemusikanter og Naked Cowboy var fløyet inn fra Times Square, gospelkor sang, pretzels ble servert, og selv kumlokkene var byttet ut med originale kumlokk fra the Big Apple.

Les mer
Showcase / Digitalt, POS og Programmatic og Sosiale medier

Omsetningsvekst på 145% for Helly Hansen

En utendørskampanje som kun viste annonser da det regnet, i kombinasjon med kampanje i sosiale medier og programmatic banner-annonsering, førte til en salgsvekst på 145% for Helly Hansen. Selskapet dro god nytte av reklame i nærheten av butikk, kreativ teknologibruk og en praktisk tilnærming.

Les mer
Showcase / Adshel, Inspirasjon og Ny teknologi

Kjenn varmen

Norsk Filmdistribusjon gikk helt nye veier da de lanserte filmen "Mannen fra Snåsa" i vinter. Publikum kunne kjenne varme når de la hendene sine på plakater på buss- og trikkeholdeplasser i Oslo og Trondheim. Den nyskapende kampanjen vakte stor oppmerksomhet i vinterkulden og er et godt eksempel på ny og kreativ bruk av teknologi.

Les mer
Showcase / Digitalt, Programmatic

Sanntidsdata fra Ruter integrert i kampanje

Da Egmont lanserte sin nye app Flipp i digitale utendørsmedier, ble dette gjennomført på en måte som aldri tidligere har blitt gjort i Norge. Målet var å få publikum til å bruke ventetiden før neste T-bane til å laste ned app'en. Hver digitale annonse fortalte i sanntid hvor lenge det var til neste tog, for å vise at man kunne rekke å laste ned Flipp før T-banen ankom.

Les mer
Showcase / Digitale Adshel, Digitalt og Ny teknologi og POS

Godfisk med oppskriftsautomat på kjøpesentre

Norges Sjømatråd ønsket å engasjere og inspirere forbrukerne til å lage nye, gode fiskeretter. Digitale plakater med touch-skjerm på kjøpesentrene gjorde at forbipasserende kunne trykke på skjermen og printe ut oppskriften som ble vist. Kort vei fra inspirasjon til handling!

Les mer
Showcase / Digitale Adshel, Inspirasjon

Snakk med plakaten!

Publikum på jernbanestasjon i Zürich ble svært overrasket da de fikk gratis togbilletter mens de var i live videosamtale med bonde ute i fjellheimen - via digitale plakater. Sveitsisk turistkontor gikk nye veier for å tiltrekke nye besøkende. Ta en kopp kaffe og bruk 162 sekunder av dagen din på filmen - vi garanterer at du kommer i godt humør!

Les mer
Showcase / Inspirasjon, Mediemiks og Merkevarebygging

«They Changed the World Not the Shirt»

GANT dominerte Oslo og omegn med en stor merkevarebyggende kampanje på alle arenaer: I bymiljøet, i kollektivtrafikken, på flyplassen og på Aker Brygge. Se video!

Les mer
Aktuelt / Ny teknologi

Gullkalven 2016

Clear Channel er i år igjen en av hovedsamarbeidspartnerne til Gullkalven. Norges største studentkonkurranse innenfor kreativ kommunikasjon. Konkurransen går ut på å skape noe nytt og er en enorm mulighet for studentene til å vise frem nettopp sine idéer for aktuelle arbeidsgivere og dermed et springbrett ut i arbeidslivet.

Les mer
Showcase / Adshel, Sosiale medier

Løpende lansering av Johaug

Johaug lanserte kolleksjon med "board til board" treningsøkt før jul i 2015. Johaug jogget gjennom hovedstaden, hvor publikum på forhånd - via noen få boards i Oslo - var invitert til å møte opp og treffe idrettsstjernen. Ved å dele bilder av seansen på Instagram, kunne de vinne signerte jakker brukt av Therese den dagen.

Les mer
Showcase / Inspirasjon, Total Station Domination

Drøm om solen

Apollo ville minne vinterkalde nordmenn på at det er mulig å finne varmen igjen. De valgte å dekke hele Nationaltheatret stasjon med bilder av sommer & sol i Hellas for å friste til reisebestilling. MAKE, kreativ avdeling i Clear Channel, Bistod Apollo med utforming av kampanjen på Nationaltheatret stasjon.

Les mer

Ring oss

På 22 02 34 00. Eller send en epost til post@clearchannel.no